Ja, ni läste rätt. Jag känner faktiskt ett sug efter friska vinterdagar och skoterturer.. Vad har hänt liksom?
Men det är inget jag klagar på precis. Bor man i Kiruna är det tur att man gillar snö :)

Jag har börjat leta vinterkläder som besatt, jackor, täckbyxor, skor.. Allt!
Det viktigaste var dock en jacka för den jag hade innan är lite trasig och har fått lite fläckar och sånt så det var dags för en ny. I mitt huvud såg jag mig själv gå runt i en vinröd parkas (visst heter det så?) så har letat som tokig på hela internet och till slut hittade jag faktiskt en från märket colour wear som jag tyckte om. Men när jag var inne på deras hemsida så hittade jag fler fina jackor i just den färgen jag ville ha.. Så då kom beslutsångensten haha. Men till sist blev det en som ser lite ut som en dunjacka :)

Den jag tänkte köpa:



Den det blev istället:




Blev nog inte så bra bilder för jag har bara tagit screenshots från deras hemsida men ni ser ju hur se ser ut i alla fall :)
Tänkte ju inte köpa en sån för hade en med såna där "ränder" innan fast turkos och kände att jag ville ha något annat den här gången man jaja. Haha. Blir man kär så blir man.
Egentligen vill jag ha en längre jacka också hehe, så man kan ha långa tröjor under och som värmer lite ner på benen också. Kanske det blir två jackor tillslut?

Hehe nåväl nu har jag förhoppningsvis en jacka i alla fall, kommer ju bli kallt här snart (löven är redan gula, är det höst i Dalarnas också?). Måste ju se så den passar också när den kommer men det hoppas jag :)

Nu blev det visst ett inlägg om jackor fast än jag egentligen skulle skriva om min längtan till vintern och hur mysigt jag tyckner att det är att hösten har kommit. Haha. Nu fick ni läsa om båda ;)

Vi har gått och lagt oss här för ett tag sen och Kristoffer sover redan. Jag kände mig inte tillräckligt trött än så tittade in här en sväng :) Men nu känns ögonlocken lite tunga (inte ens i närheten av så tunga de kommer kännas imorgon när klockan ringer men....) så det är väl dags att sova. Ska drömma om snö :)




(p.s hehe om några månader får ni säkert läsa om hur less jag är på snö och hur mycket jag vill att den ska smälta så det kan bli sommar någon gång d.s)

1 kommentarer

Petra

18 Sep 2015 22:39

Du ska ju köra finskoter när snön faller så jag förstår att du längtar ☺ Men du måste uppdatera oftare så jag har nått att läsa..

Svar: Ja det måste vara det som gör det! :) Hahah ah ska försöka bättra mig ;)
annika

Kommentera

Publiceras ej