Hej alla!
 
Nu ska ni få ett lite längre inlägg med vad som händer och fötter här ;)
 
Förra veckan var jag och Carro i Umeå mån-fre på labbdagar. Ganska intensivt och mycket jobb, i alla fall de sista dagarna eftersom vi fick hålla en presentation på fredagen. Men förutom att det var tråkigt att vara hemifrån så länge så var det ganska kul att labba. Vi testade bland annat blodsocker och EKG och grejer och kollade på saker i mikroskop :) Vi skulle egentligen ha gjort en dissektion av hjärta, lungor och njurar från gris också men det blev inställt så vi fick kolla på plastmodeller istället haha. Thank god!!! 
Nu är det tentaplugg som gäller egentligen för på tisdag har vi tenta. Har en jättelat dag idag dock så får se hur det går haha. Kristoffer ringde tjugo i åtta och klockan skulle ringa åtta. Borde ju ha klivit upp då alltså men kände bara att neeeeej jag måste soooovaaaa så jag stängde av klockan och somnade om haha. Det fina med att inte ha någon tid att passa ;) Så istället vaknade jag vid 10.30 och nu sitter jag och kollar Grey's Anatomy. Borde komma igång med pluggandet snart men ja, haha.
 
Här en en bit av en hjärtmuskel!
 
Och här lite mer inzoomat, ser så coolt ut :D
 
Genomskärning av en ven till vänster och artär till höger
 
Kan inte komma ihåg vad det här var för något? Tror en del av en luftstrupe men är inte säker
 
Mitt EKG för den som vill se hehe
 
Sen har väl ingen missat att det är vår (vissa dagar i alla fall)! Och som ni vet betyder vår inte riktigt samma sak här som hemma i dalarna. När jag bodde där var vår för mig när snön började smälta och man kunde se vårtecken som tussilago och kanske sitta utan jacka i solen en stund utan att frysa. Här är vår=skotersäsong. Vi har inte hunnit med så många turer men några i alla fall :) Bilderna är från i lördags
 
 
<3333
 
Här är några bilder från en dag när vi tänkte åka skoter men Kristoffer hade ont i handleden och kunde inte köra. Så vi tog med oss te och godis och satt ute i skogen och solade ansiktet lite och eldade. Det gick lika bra det också :)
 
 
 
 
 Och sist men inte minst... *trumvirvel*.. Vi väntar på en hund. EN HUND!!!!
Kullen blev två veckor i lördags så i maj blir vi äntligen med valp hihi! Här är några bilder som Marita (uppfödaren) skickade. Kolla så fina de är!! Mamma Heidi också :') Vi vet inte vilken valp som blir vår än men det blir troligtvis en av de svarta. Om någon vill se fler bilder så finns det HÄR om man går in på valpkullar och sen JQ-kullen :) Snacka om att vi längtar till maj nu!!
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej