Usch vad jag är trött idag. Råkade ta en ganska lång sovmorgon igår så kunde inte somna fören 3 inatt ungefär. Klev upp ganska sent dock så borde fått tillräckligt med sömn tycker man men tydligen inte ;)
Idag är det pluggpluggplugg som står på schemat, för imorgon är det dags för fysikprov. Känns inte så roligt såklart men jag brukar alltid tänka att snart är det över och försöka att inte fokusera så mycket på själva provet utan hur det kommer kännas efteråt. Men är lite osäker på hur det kommer att gå, det är 6 kapitel att plugga in och det är ju helt omöjligt att veta vilka delar som läraren tycker är extra viktigt och vad som kommer att komma på provet. Kommer aldrig kunna lära mig allt ut alla kapitel så min taktik är att försöka få in grunderna i alla, lite av varje liksom. Om jag inte har pluggat på helt fel saker som jag gjorde förra gången eller om jag inte får totalt hjärnsläpp så tror jag i alla fall att jag får godkänt. Men jag är inte så stressad över om det går bra eller inte, såklart ska jag göra mitt bästa men går det inte bra så är det inte hela världen. Det är ju bara att göra om det i så fall.
 
Haha alltså det är sån himla stor skillnad på mig nu och på högstadiet eller i ettan. Förut var det värsta som kunde hända att jag skulle få ett G i något, och IG fanns inte ens på kartan. Nu har jag inte alls någon sån prestationsångest längre och det är sååå himla skönt måste jag säga. Det tog ett tag men jag fattade till slut att det viktiga är inte att få bra betyg i allt utan att göra så gott man kan och orkar och inte sätta press på sig själv. Så länge man når sitt mål på ett eller annat sätt så spelar det ingen roll om vägen dit var spikrak eller krokig. Man kommer att vara nöjd vilket som. När jag väl klarat av den här fysikkursen så kommer jag vara så himla glad och nöjd, och det kommer inte att spela någon som helst roll om jag får ett A eller precis blir godkänd.
 
Lol
 
Omg i'm dying💛💙
 
good grade
 

Kommentera

Publiceras ej