Idag är ingen bra dag för mig. Eller det är ingen dålig dag heller, men flera saker har gått lite snett.
Här om dagen kom jag på att jag skulle installera sims 3 igen och försökte hundra gånger men det funkade inte, hela tiden stod det att min produktkod inte var giltig eller att jag redan hade använt den. Vilket var himla konstigt eftersom jag läst att så länge man har skivan och koden kan man installera hur många gåner man vill. Upptäckte tillslut att problemet hade med origin att göra. Sims 3 måste man registrera i det programmet för att kunna installera spelet. Problemet var bara att jag har glömt bort uppgifterna till kontot jag använde första gången jag installerade det (på min gamla dator), och även om man kan använda produktkoden flera gånger så kan man bara registrera den på ett konto. Så om jag inte kommer på vad jag hade för användarnamn (som jag använde en enda gång för ett år sen typ, kommer aldrig komma på det) så kan jag alltså aldrig installera mitt sims 3 på en dator igen utan måste köpa ett nytt??? Så himla onödigt.
Ja då blev jag lite grinig som ni förstår så jag tänkte installera sims 2 istället, men det funkade inte heller för skivan är repig och den här datorn kan inte läsa den (men min gamla dator kan??). Idag laddade Kristoffer ner spelet istället så jag skulle kunna spela utan skivan och vi försökte på tusen olika sätt för att få det att funka men det bara bråkade. Ja, efter väldigt många försök och jäkligt mycket irritation så har vi gett upp. Det blir inger simsspelande om jag inte köper ett nytt, vilket jag är för snål för just nu.
 
Det andra som gick fel var middagen. Alltså jag är inte så bra på att laga mat, men oftast när jag experimenterar (som jag gjorde idag) så går det att äta även om det inte blir så bra. Men idag fick jag faktiskt slänga alltihop och börja om. Gaaah. Inte det roligaste när man är hungrig och redan surig men övning ger färdighet eller vad man säger ;)
 
(okej så illa som på bilden är det inte, jag är inte ens på dåligt humör längre. Har det bra och kollar på vampire diaries, tycker den är söt bara och det kändes lite så efter miljonte försöket att installera jäkla sims)
 

Kommentera

Publiceras ej