Alltså det hände värsta onödiga grejen på jobbet ikväll.
Precis klockan åtta (när vi stänger) kom det in en tjej i butiken innan vi hann låsa, så vi tänkte att hon får handla ändå. Men hon var lite seg och gick omkring och kollade så vi låste så länge så att det inte skulle komma in fler folk. Efter ett tag så gick hon mot dörren så jag antag att hon bara inte hade hittat något hon ville ha så jag gick för att låsa upp åt henne. Men precis innan så märkte jag att hon hade två sexpack med öl med sig så jag sa typ "ööh" (haha), hon sa att hon hade glömt pengarna i bilen och skulle få den av sin kille som som satt i en bil precis utanför. "Jag sätter ner de här så länge", sa hon men ändå tog hon med dem ut, till slut satte hon ner dem på trappan. Sen tog hon upp dem igen och gick snabbt mot bilen och det var först då jag fattade att hon skulle sno dem (lite segt, jag vet, hehe) så jag gick efter henne och sa att hon fick ge ölen till mig nu, men det gjorde hon inte såklart. Vi kom fram till bilen båda två och hon hoppade in (dörren var redan öppen) men när hon satte sig så tappade hon några öl i marken så de gick sönder och det blev värsta ölfontänen. Jag blev helt nersprayad och de körde iväg. 
Haha som sagt så himla onödigt. Jag borde såklart inte ha låst upp dörren innan hon ställt ifrån sig ölen. Jag var väl inte beredd helt enkelt, typ första gången något sånt har hänt på lilla östlunds ;)
Aja det gick ju bra (förutom för tjejen som måste fått ett mysigt blåmärke, killen körde gasen i botten så fort hon hade satt sig så dörren smällde igen på hennes ben), nästa gång är jag inte lika blåögd bara :)
 
Nu ska jag ha lite dippfest och kolla vänner innan det är dags att sova :) 
 
 

Kommentera

Publiceras ej