Nu är det inte långt kvar av första fysikkursen. Känner mig ganska stressad! Nästa vecka är sista veckan och innan den är över ska jag ha gjort färdigt andra inlämningsuppgiften, gjort en laboration och skrivit rapport på den och så ska jag skriva ett prov. Sen på måndag den 16e hoppar jag på Fysik 2.. 
Men det känns som att det kommer att gå helt okej med fysiken, i alla fall den här första kursen. Jag fick ett A på första inlämningsuppgiften vilket jag är galet nöjd och förvånad över! Jag hade tur dock, det var bara några få räkneuppgifter och resten var mer som teorifrågor, vilket passar mig mycket bättre. Nu har jag nästan bara räkneuppgifter att göra så det kommer nog inte att gå lika bra, men då har jag i alla fall ett bra betyg som kan väga upp lite hehe. 
Tycker att det är lite trist att fysiken är så tung, det gör ju att jag inte har så mycket tid som jag kanske hade önskat till engelskan och psykologin. Och det är ju de två som är roliga! Men det är faktiskt fysiken som är viktigast för mig att klara så jag måste lägga mest energi på den helt enkelt. 
 
Har haft en riktigt mysig start på veckan förresten. Jag är ju hemma mest hela tiden nu (förutom när jag har något jobbpass) och det är lite tråkigt att sitta inlåst ensam hela tiden. Men måndag och tisdag har Kristoffer jobbat hemifrån så jag har haft sällskap! Ganska mysigt att vi kan sitta hemma i soffan tillsammans och ändå sköta jobb/skola. 
 
Nu ska jag väl återvända till min fysikbok.. hej så länge!
 

Kommentera

Publiceras ej