Julen och vår resa har varit jättemysig❤️ 
Vi hann med ganska mycket ändå. Första dagen tänkte vi bara ta det lugnt efter att ha suttit hela tågresan (aningen slitna haha) men när vi kom fram märkte jag att jag glömt ta med mig en bh (hade sport-bh på mig).... Så det blev en  tur till Borlänge för lite shopping. Det gick ganska bra trots att både jag och Kristoffer var lite vimsiga haha. Roligaste var på carlings när Kristoffer skulle köpa strumpor och vände sig om med lite panik i blicken och bara "ehh jag hittar inte mitt kort". Jag går fram för att betala men så kommer han på att han har kontanter och betalar med dem. Sen ser han att han redan satt kortet i läsaren men kan inte komma att han tagit upp plånboken ur fickan ens. Hahah ja ni hör ju. Vi avslutade i alla fall dagen på american take away 👌👌 


Sen kom julafton och då var det som vanligt lite bråttom hit och dit men himla trevligt❤️ Frukost hos farmor och farfar, fika och lite julklappsbyte hos pappa, sedan hem till mamma för paketleken och lite matlagning. Eller mest tittade jag på när mamma och Lollo lagade mat hehe, tycker det är roligt! Utelämnar ganska mycket nu såklart för att inte inlägget ska bli så långt, men en väldigt bra julafton hade vi i alla fall :) Det var också på julafton vi fick träffa lilla Liam! Sån himla fin liten kille❤️ Här uppklädd i skjorta och allt dessutom :)


Myser med farmor❤️


Alina var den som fick flest julklappar haha (näst efter kom Liam), tänkte att hon kanske skulle tröttna som tidigare år men hon blev glad för varenda en! Lyckades fånga ögonblicket då hon öppnade Elsaklänningen hon fick av oss, men det blev lite suddigt :) 
Sötaste Alinaballerina som nu har fler frostgrejer än man kan räkna haha❤️


Som vanligt kollade vi Djungelboken innan vi la oss 👌

På juldagen tog vi först en lååång sovmorgon innan vi åkte till Lollo och Alina för att hjälpa till att ta fram och bygga ihop några av Alinas julklappar (och provleka lite med allt såklart). 





Efter det handlade vi lite och gjorde tacos hemma hos mamma (den gången var jag med och hjälpte till hehe). Efter maten spelade vi spel, med andra ord och rappa kalja, så kul! Dog av skatt åt flera som Björn skrev hahah❤️


Annandagen stod shopping som första punkt på shemat. Så vi åkte till kupolen och trängdes men halva Dalarnas befolkning tror jag. Men det gick förvånansvärt bra, vi gick snabbt igenom de butiker med outhärdligt mycket folk för att inte tröttna så fort hehe. Hittade en del kul! När vi inte orkade mer käkade vi lite lunch på kupolen Thai (deras vårrullar<333), tog en snabb sväng på Ikea bland annat och sen åkte vi hem till pappa för fika med dem och farmor och farfar. Gott men framför allt mysigt såklart❤️ Sen grillat till middag hemma hos mamma👌




Dessvärre kom söndag och den sista dagen alldeles för fort. Men vi skulle åka först på kvällen så vi hann med lite mys även då! Vi köpte med oss diverse mat från Ica maxi och tog med till mammas mottagning för lunch. De har verkligen fått det mysigt där i deras fina lägenhet❤️




Efter det var det inte så mycket kvar att göra än att packa och göra oss klara för hemresa. Men vi fick några timmar extra i Dalarna eftersom Lollo och Jocke var snälla och körde oss till Gävle :) 
Tågresan var också mysig faktiskt, hade egen sovkupé i första klass med toa och allt, så vi behövde inte lämna hytten en enda gång och vi kunde sova gott ❤️



Med det var resan alltså över. Det kändes lite tråkigt faktiskt även om det alltid är skönt att komma hem och sova i egen säng. Det blev inte lika jobbigt att åka heller när jag vet att jag kommer tillbaka om bara ca en månad ❤️


Hehehe❤️❤️

Kommentera

Publiceras ej