Whaaaa jag drömde att jag var gravid inatt. Jag har haft graviddrömmar förut men aldrig som har känts så här verkliga. Tidigare har jag drömt typ att man kan se barnets ansikte genom min hud, och så är det ju inte på riktigt precis. Den här gången satt jag och Kristoffer och berättade för hans mamma att vi skulle ha barn osv. Sen drömde jag att jag låg i vår säng och vaknade på natten av att barnet sparkade i magen, och så låg jag där en stund och kände hur han/hon rörde sig därinne. Tror det var det som gjorde att det kändes så verkligt. Ni vet när man drömmer att man vaknar hemma hos sig och gör något, då är man alltid förvirrad på morgonen och vet inte vad som hänt på riktigt och vad som bara var i sömnen. Snacka om att jag var lättad på morgonen när jag klockan ringde och insåg att allt bara var en dröm, haha! Rätt så läskigt. 
Säkert är det bara för att det är ganska mycket barn och prat om barn hos många jag känner just nu, mina drömmar påverkas alltid av sånt som händer runt omkring. Brukar också drömma om filmer jag har sett på kvällen eller saker som hänt på jobbet under dagen haha. Inte så konstigt kanske.

Kommentera

Publiceras ej