Har hittat två böcker som jag gärna vill läsa. Den ena är en yoga-inspirationsbok egentligen, skriven av "Yoga Girl", eller Rachel Brathen. Råkade läsa en artikel om henne i en tidning i somras, och efter det har jag följt henne på instagram och läst hennes blogg. Tycker att hon skriver så himla fint om livet och det mesta hon skriver är tankar värda att läsa. Jag kommer inte börja yoga och meditera varje dag som hon gör och allt det, så yogaövningarna och det som finns i boken kommer jag kanske inte få ut så mycket av, däremot vill jag läsa hennes historia och hennes filosofier. Så här står det om boken på adlibris:
 
"Yoga Girl är en inspirerande och bildrik bok med yoga och läckra recept plåtade i vackra miljöer. I sin bok berättar Rachel om sitt liv, hur hon upptäckte yogan och om vägen till ett friare och sundare liv. Du behöver inte leva på något särskilt sätt för att vara en yoga girl eller boy - yoga är för alla. Allt du behöver göra är att lära dig att lyssna på din kropp och känna in vad just du behöver, utan att jämföra dig med andra. Börja där du är, gör vad du kan av det du har - och börja nu!"
 
 
Den andra boken är skriven av Michaela Forni, det är inte någon person jag jag egentligen vet vem det är. Däremot har jag sett citat ur boken lite här och där, på instagram bland annat. Tycker bara att det verkar vara en himla fin bok. Så här står det om den:
 
"Michaela Forni är vice VD och chefredaktör på bloggportalen Devote. 2013 går hon in på sitt tionde år som bloggerska och har under de senaste åren skrivit aktivt om kärlek. Om att älska är hennes andra textsamling och innehåller 90 berättelser om hjärta, smärta och allt som hör till."
 
 
Så nu är ju bara frågan vilken jag ska välja? Tänkte att jag skulle försöka vara lite sparsam nu innan vår resa och julen och allt. Så bestämde att jag får köpa en nu och den andra en annan gång. Men vilken vill jag läsa först??
 
 

1 kommentarer

Carro

24 Nov 2014 23:19

Om att älska står på min läslista iallafall, har hört så himla mycket bra om den:) Och ja som sagt, man ser citat från den lite här och var;)

Svar: ja jag tror den leder just nu :)
annika

Kommentera

Publiceras ej