Ja, så till det där inlägget jag lovade att skriva hehe.
Skolan är i full gång nu och det känns bra (det är förresten apotekarprogrammet på Umeå universitet jag läser). Vi började med ganska tråkiga kurser (typ statistik😷) men nu läser vi första kemikursen vilket är mycket roligare!
Det här med att läsa på distans funkar rätt så bra faktiskt. Jag tycker att det är ganska svårt att ha diciplin nog att plugga flera timmar om dagen när man är hemma, det finns alltid så mycket annat att hålla på med då. Men det visade sig att distansstudenterna från Luleå och Umeå får sitta i komvux lokaler och plugga, vilket underlättar väldigt mycket. Man blir inte så distraherad när man sitter på skolan och det känns mer "på riktigt" eller vad jag ska säga. Alltså mer som att man har jobb/skola att gå till och inte bara går hemma hela dagarna, haha. Sen är det lättare också eftersom Carro läser samma sak. Och roligare! :)

Hemma hos oss har det inte hänt så mycket :) Det rullar på som vanligt. Just nu väntar vi på att snön ska komma haha. Den är sen! Inte en enda flinga har det kommit än?? Förut stod det på klart.se att det skulle snöa lite nästa fredag men det är borta nu😢 När får vi snööööö?
(Haha tänkt typ i maj, då kommer jag bara "smääääält nångång)

 

Ja och så till något helt annat. Vi bestämde ju att när jag börjar plugga så kan vi skaffa hund (!!!) eftersom jag kan vara hemma med den under den första tiden. Men nu när vi väl kommit fram till vilken ras vi vill ha så visar det sig att det är typ helt omöjligt att hitta en sån.. Eurasier är en ganska ny ras i Sverige så det finns inte så många uppfödare. Och det är väldigt stor konkurrens om de valpar som finns🙄🙄. Så det blir lite mer väntande och letande men det kommer ju vara värt det när vi har vår lilla kompis såklart👌
Alltså titta på dem!!!!!

Bilder från Google
 

Ja det var nog vad jag hade att säga idag. Nu sitter vi i soffan och kollar lite vänner innan idol börjar. Eller jag kollar vänner, Kristoffer snarkar😉 Nåväl mer chips och dip till mig hehe❤️

Kommentera

Publiceras ej