Så, nu har vi varit tillbaka i Kiruna ett par dagar.
Saknar redan både Kap Verde och Dalarna, men det är skönt att vara hemma också. Det bästa är nästan att vi äntligen fått sova i vår egen säng! På hotellet hade vi en så galet obekväm säng att ryggen har varit öm ända tills typ nu faktiskt. Förutom sängen så är det alltid skönt att komma hem till allt sitt eget, eller vad man säger. Och lilla haren såklart. Fast honom har det inte gått någon nöd på, Lena har tagit väl hand om honom och skämt bort honom med godis och annat gott :) Nästan så jag tror att han blev besviken när vi kom hem hehe.
 
Idag har jag jobbat första dagen efter ledigheten, känns lite trist att börja jobba igen men det är ju bara i två veckor typ. Det är bra om jag hinner jobba in lite pengar innan skolan börjar dessutom. Speciellt eftersom jag fått avslag på min ansökan om studiemedel haha.. Dock har det blivit något fel med min ansökan. I brevet jag fick står det att jag blivit nekad bidrag eftersom jag ska "plugga mindre än 50%", vilket inte alls stämmer. Jag ska egentligen plugga 100% så det ska nog lösa sig. Men det kan ju bli lite försenat när det blev fel första gången.
Varsågod för all den intressanta informationen förresten, vet inte riktigt vad jag ska skriva om haha. Tänkte egentligen bara berätta att vi är hemma och att bilder från resan kommer senare. De är fortfarande kvar på kameran så vi har inte hunnit gå igenom dem än. Kan visa några av de fina muffinsarna jag och Lollo gjorde i söndags så länge!
 
 

Kommentera

Publiceras ej