1. Pepparkakor eller lussebullar? Lussebullar är godast (om de är utan russin) men pepparkakor är roligare att baka
2. Skumtomtar eller knäck? Knäck, alla gånger :)
3. Ischoklad eller marsipan? Tycker väldigt mycket om båda men får jag bara välja en blir det marsipan! 
4. Köttbullar eller prinskorvar? Köttbullar utan kött ;)
5. Julkorv eller julskinka? Inget
6. Lax eller sill? Inget
7. Sylta eller pastej? Inget men innan jag blev veggo hade jag sagt pastej
8. Paradis eller Aladdin? Paradis (favoriten är pralinen med marsipan i, mums!)
9.Revbensspjäll eller Janssons? Inget av dem
10. Glögg eller julmust? Julmust! Glögg är bara gott ibland.
11. Rödbetsallad eller dopp i grytan? Tycker inte om rödbetssallad och vet inte vad dopp i grytan är för något om jag ska vara ärlig
12. Ris a la Malta eller gröt? Inget! Man kan äta frukten man har till ris a la maltan.
13. Hemma eller borta? Vi har alltid åkt fram och tillbaka på julafton så skulle vara konstigt att bara vara hemma. Men mest tror jag mammas hus och farmor och farfars hur känns som "the place to be" på julafton ;)
14. Utomlands eller Sverige? Sverige
15. Ge eller få? Ge!
16. Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul? Sunes jul är alltid kul men inget slår mysteriet på Greveholm!
17. Chokladkalender eller paketkalender? Chokladkalender, har aldrig haft en paketkalender :)
18. Plastgran eller äkta? Helst en ökta eftersom de luktar så gott, men jobbigt för den som ska städa upp alla barr ;)
19. Arne Weise eller Ernst? Arne 
20. När vill du att första snön ska falla? November 
21. Har du haft en grön gräsmatta på julen? Inte vad jag minns? Snöfritt har vi haft men inte grönt
22.När är det dags att pynta? Tycker nog inget speciellt om det, när man vill!
23. Kan du komma på något negativt med julen? Ja absolut. Tror att julen (och andra högtider) kan vara väldigt ångestfylld för många av olika anledningar. 
24. Favorit julfilm? Grinchen!!!
25. Favorit julkalender? Mysteriet på Greveholm och Pettson och Findus
26. Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? Tror jag brukar känna mig ganska nöjd :)
27. När öppnar du dina julklappar? Har alltid fått öppna paket både på förmiddagen och eftermiddagen hehe. 
28. Favorit juldoft? Gran, nejlikor i apelsiner och glögg
29. Vad framkallar mest julkänslor? Slå in julklappar, sätta upp julbelysning och julbaka
30. Vad är viktigast med julen? Viktigaste för mig, speciellt sen jag flyttade, är att få komma hem till Dalarna och träffa alla. Det gör inte så mycket om det inte är på själva julafton, men vill ändå komma hem kring jul och mysa med familjen. Tanken är att jag och Kristoffer ska vara varannat år i Kiruna och varannat i Dalarna och det känns bra :) Så länge vi åker ner strax innan eller strax efter, eftersom vi inte kan åka så ofta känns det viktigt att ha julen som ett tillfälle vi "måste" åka ner, så att det verkligen blir av :)



Kommentera

Publiceras ej