Jahapp, nu har vi redan kommit in på andra jobbveckan efter semestern. Just nu tycker jag att det är himla bra att tiden går så snabbt, eftersom vi snart åker till Barcelona :)
 
Men det var ju hur den senaste semestern var jag skulle skriva om nu, tänkte jag. 
 
Som jag skrivit förut så var vi först i Stockholm en natt för att fira vår 2-årsdag, vilket var jättemysigt! Vi gick omkring på stan några timmar, lunchade och shoppade lite och så. På kvällen gick vi ut och käkade världens godaste middag (minns inte vad restaurangen hette?) och sen satt vi i baren på hotellet och drack goda drinkar och bara myste. Skålade med lite skumpa gjorde vi såklart också :) 
 
Dagen efter tog vi tåget till Dalarna där vi stannade i hela tolv(!!) dagar :) Fast nu ljög jag lite, under den tiden sov vi faktiskt en natt utanför Norrköping också, eftersom vi var på Kolmården! Ett inlägg om det med bilder och så kommer en annan gång, när jag lagt in bilderna på datorn och gått igenom dem. 
Dalarna var underbart som vanligt, men väldigt hektiskt den här gången haha! Vi hade så mycket vi ville göra på ganska kort tid ändå och då blev det så :) Vi har shoppat en massa, hälsat på Pappa, Mormor och Gunnar,åkt till Rog där vi fick träffa Farmor och Farfar, åkt mammas båt (första gången tror jag kanske? för Kristoffer i alla fall), åkt furhjuling till Vattängan, varit i Falun, hälsat på David och Sofia osv. Ja ni hör ju, massa kul saker :) Jättekul att vi kunde spendera så mycket tid med Lollo och Alina också<3 
Ska jag gå in i detalj på allt vi gjort blir det här inlägget alldeles för långt så det här får räcka som beskrivning av vad vi gjorde i Dalarna haha. 
 
Nästa stopp var Siknäs. Där hade vi det också väldigt mysigt tillsammans med delar av Kristoffers familj, och två nätter hade vi sällskap av Carro och Jens också. Mest tog vi det lugnt medan vi var där, men vi var in till både Luleå och Kalix under tiden också. Mycket god mat och vin gick det åt under de dagarna :) Och en hel del godis!
 
Sista stället vi åkte till var Boden, där vi hälsade på Petra (Kristoffers syster) med familj :) Under de dagarna blev det en hel del shopping (igen, hehe), spel-spelande och såklart en massa bebismys med Harry. Vi har mest umgåtts helt enkelt :) Ja, som ni hör hade vi det himla bra där också.
 
Något fattiga efter all shopping, och trötta efter allt resande, men nöjda och glada kom vi hem några dagar innan vi skulle vara tillbaka på jobben. Lite tungt var det att kliva upp och gå till jobbet.. Men jag är jättenöjd med hur vi spenderade vår semester så ska verkligen inte klaga :) 
Grattis till er som orkat läsa hela inlägget om vår jättespännande semester, haha!
 
Har varit lika dålig på att ta bilder som vanligt. Det enda jag har att bjuda på är den här bilden på en massa renar som stod på vägen när vi åkte hem från Boden, så det får duga ;D
 
 

Kommentera

Publiceras ej