Jag är så avis på Kristoffer ibland. Han somnar så himla lätt! Även om han inte vill gå och lägga sig för att han inte är trött, så tar det sällan mer än två minuter för honom att somna om han bara försöker. Själv kan jag ligga vaken hur länge som helst, ibland i timmar, även om jag är trött när vi lägger oss. Ibland somnar jag såklart snabbt, det går nog lite i perioder. Vi har kommit fram till att när jag inte kan sova så är det för att jag tänker för mycket, haha. Nejmen, Kristoffer säger att när han ska sova så "stänger han av" sina tankar. Vilket jag inte alltid kan. "Bara blunda", säger han till mig. Men ibland blir det faktiskt värre av att jag blundar, då kan tankarna verkligen spinna iväg. 
 
Inatt är alltså en sån natt när jag inte kan somna. Oftast brukar jag ligga kvar och vänta på att bli trött, men nu hade jag inte tålamod till det helt enkelt. Så jag kollade lite vampire diaries istället hehe. 
Att jag har en inte-kunna-somna-period just nu är dock mitt eget fel, har inte klivit upp så tidigt nu när jag inte har några tider att passa. Då är det ju inte så konstigt att man inte är trött på kvällarna ;) Men ändå störande, tycker tusen gånger bättre om att somna samtidigt som Kristoffer än att behöva sitta uppe ensam och bara vänta på att bli trött. Så jag ska försöööka att börja kliva upp tidigare. Försöka!
 
(Roligt att jag gnäller så förresten, när klockan bara är ett?? Förut hände det noll dagar i veckan att jag somnade före ett, och nu tycker jag att det är sent eftersom det är vardag. Konstigt hur saker ändras ändå :) )
 
(19) Tumblr

1 kommentarer

Carro

23 Jan 2015 12:08

Fattar inte hur vissa kan ha så lätt för att somna. Kim gnällde en gång på att hon hade haft skitsvårt att somna natten innan, "det tog nästan en kvart" hahha...

Svar: nej inte jag heller :o hahahha fan va fuskigt ändå :D
annika

Kommentera

Publiceras ej