Gott nytt år alla! 
Och ett stort grattis till min fantastiska syster som fyller år idag!😊❤️

Idag har vi invigit juicemaskinen vi fick i julklapp av Thomas och Carola. Vi har velat ha en ny länge (vår gamla gick sönder typ precis efter vi köpt den) så det var perfekt 👌 

Första juicen jag gjorde var med spenat, äpple och citron. Har provat göra grönsaksjuice med den gamla maskinen också men då blev det jäkla äckligt om jag ska vara ärlig. Den här gången blev det gott! Kanske hade i för lite spenat hehe? Tyckte det såg mycket ut men det kom inte så mycket juice från det. Hur som helst blev juicen grön och skön och god! 👌




Sen provade jag också göra en med morot och apelsin. Tydligen ska det vara gott med ingefära till det också men det glömde jag köpa, så får prova det en annan gång. Det blev gott i alla fall! 





Sammanfattning: 
Det är kul att göra egen juice! Men jobbigt att göra rent efter hehe. Det är gott med färsk juice men det sista i glaset är skummigt och äckligt 👍

Kommentera

Publiceras ej